Nedan hittar du viktig information och svar på de vanligaste frågorna vi brukar få. Har du andra frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss.
FINNS DET NÅGRA ÅLDERSGRÄNSER PÅ ERA TURER?
Även om vi älskar att hänga med barn i skogen lämpar sig några av våra turer tyvärr inte för yngre barn. Har ni yngre barn är ni välkomna att höra av er till oss så skapar vi en skräddarsydd tur efter era behov.
HUR HANTERAR NI PERSONUPPGIFTER?
För att kunna administrera bokningar behöver vi samla in vissa personuppgifter så som t.ex. namn, mailadress, telefonnummer och ålder. Som kund hos oss kan du känna dig säker att vi aldrig lämnar ut eller säljer vidare dina uppgifter. Ta del av vår integritetspolicy här.
HUR TILLGÄNGLIGHETSANPASSADE ÄR ERA TURER?
Vi bedriver vår verksamhet mestadels i naturen vilket gör att tillgängligheten inte är optimal för den som använder kryckor, barnvagn, rullstol eller rullator. Vi beklagar detta och ber i den händelse att ni vill få en naturupplevelse att boka en skräddarsydd utflykt utifrån era behov. Vi vill att alla ska kunna uppleva Dalarnas fantastiska natur!
HUR MÅNGA DELTAGARE TAR NI PÅ ERA TURER?
Alla våra bokningsbara turer genomförs med små grupper, 6-8 personer. Vi rekommenderar dig därför att boka så tidigt som möjligt då platserna är begränsade. Skräddarsydda turer för större grupper kan förekomma, men då endast på förfrågan. Är ni en större grupp ber vi er kontakta oss direkt för att boka en upplevelse.
VAD GÄLLER VID FORCE MAJEURE?
Green Owl Travel kan inte hållas ansvarig för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte råder över, till exempel krig, brand, arbetskonflikter, blixtnedslag, tekniska problem, förändringar i statliga bestämmelser, fel i el/ telekommunikation/ dataanslutningar, pandemiska utbrott, terroristattentat eller liknande.
JAG VILL GÄRNA GE BORT EN UPPLEVELSE, KAN JAG KÖPA ETT PRESENTKORT HOS ER?
Absolut! :) Det glädjer oss att du vill ge bort en naturupplevelse med oss. Vi kan skapa presentkort både med valfri aktivitet eller ett fast belopp. Presentkortet betalas i sin helhet vid bokning och har ett unikt bokningsnummer som skall uppges vid bokning av aktivitet. Se våra olika presentkort här.
VAD GÄLLER OM JAG SKADAR MIG ELLER TAPPAR BORT NÅGOT PÅ EN TUR MED ER?
Green Owl Travel kan inte ta på sig ansvar för eventuella kostnader som uppstått vid personskada eller förlust av egendom. I händelse av sjukdom eller olycka som kräver evakuering av gäst åligger betalningsansvaret hos gästen själv. Vissa aktiviteter kan innebära risktagande om våra säkerhetsrutiner inte följs, även om vi så klart har utvecklat aktiviteter med säkerhet i fokus och tydliga förhållningsregler. Skulle skada uppstå vid deltagande i våra aktiviteter som inte beror på felaktigt hanterande av material orsakat av oss kan Green Owl Travel inte hållas ansvarig. Det är alltid klokt att se över din olycksfallsförsäkring innan du reser iväg på en resa oavsett vart du ska och vad du ska göra. När du betalar med kort kan du i många fall täckas av en särskild reseförsäkring.
HUR OCH NÄR BETALAR JAG?
Betalning görs i samband med bokningen, direkt i vårt bokningssystem. För flerdagarsturer betalar du en bokningsavgift på 500 kronor. Slutbetalning skall sedan vara oss tillhanda senast 28 dagar före ankomst. I samband med bokning och betalning får du ett kvitto skickat till den epost du uppgett. Vissa turer är på förfrågan och betalas först när vi bekräftat din förfrågan. Du får då en särskild betalningslänk för att genomföra köpet med betalkort. Vill du kan du också swisha din betalning, t.ex. i det fall du bokar väldigt sent. Slutbetalning skall alltid ske före ankomst.
HUR JOBBAR NI MED KVALITET?
Vi strävar efter att alltid hålla en hög kvalitet på våra aktiviteter och arbetar ständigt med att förbättra oss, så klart alltid enligt gällande lager, regler och restriktioner. För att göra det på alla plan väljer vi alltid våra guider och samarbetspartners med stor omsorg. Om du upplever några brister ber vi dig berätta det för oss snarast så att vi kan förbättra oss.
HAR NI STÄLLT RESEGARANTI?
Absolut! Green Owl Travel är en seriös researrangör som tar ansvar. I enlighet med den svenska paketreselagen har vi ställt säkerhet hos Kammarkollegiet. Läs gärna mer om vad resegaranti innebär för dig som resenär på Kammarkollegiets hemsida.
JAG HAR EN ALLERGI, NÄR SKA JAG MEDDELA DET?
Om du har några matallergier eller speciella behov beträffande kost behöver dessa meddelas omedelbart vid bokning så att vi kan förbereda din mat på bästa sätt. Uppge detta i kommentarsrutan när du bokar turen. Glömde du det kan du skicka ett mail till oss istället. Observera att vi tyvärr inte kan ta hänsyn till dieter utöver vegetarisk och vegansk kost. Följer du någon annan diet än detta ber vi dig ha förståelse och ta med dig alternativ till den mat och dryck vi serverar.
Det kan vara bra att veta att vi ibland har med hund på våra turer och/ eller i bussen. Har du pälsallergi eller hundrädsla tar vi så klart hänsyn till det men vi kan inte garantera att bussen är hundhårsfri. Har du kraftig allergi föreslår vi att du tar egen bil och åker efter oss istället.
BEHÖVER JAG NÅGON FÖRSÄKRING FÖR ATT DELTA I ERA TURER/ RESOR?
Vi råder alltid våra kunder att se över sitt behov av privat försäkring innan deltagande i aktivitet eller paketresa. Hör med ditt försäkringsbolag vilken försäkring som är bäst för just dig. Som företag har vi en ansvarsförsäkring som ger både oss som arrangör och dig som gäst en trygghet i att våra aktiviteter sker på ett säkert sätt.
HUR HAR NI ANPASSAT ER VERKSAMHET UTIFRÅN EV. SMITTSPRIDNING?
Vi har alla ett ansvar att verka för att inte sprida smittor vidare och vi som företag följer så klart alltid rådande restriktioner och förhållningsregler från myndigheter.Om du upplever några brister ber vi dig berätta det för oss snarast så att vi kan göra förbättringar. Vi vill att du ska känna dig trygg att resa med oss!
KAN JAG LÄMNA EN RECENSION OM ER?
Du får mer än gärna lämna en recension om oss oavsett vad du har på hjärtat. Vi uppskattar alltid feedback från våra kunder, oavsett om det är ris eller ros. Beröm gör oss så klart stolta och ivriga att fortsätta vilja leverera minnesvärda upplevelser i Dalarnas fantastiska natur medan ris gör oss medvetna om vad som behöver förbättras. Du kan lämna din recension om oss på t.ex. Tripadvisor eller Facebook. Tack för att du hjälper oss att utvecklas!